Ο δρόμος της εξωστρέφειας ξεκινά από την Γερμανία!

Ο δρόμος της εξωστρέφειας ξεκινά από την Γερμανία!
by rota_minimarket

Ο δρόμος της εξωστρέφειας ξεκινά από την Γερμανία!

Η Γερμανία αποτελεί διαχρονικά το σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της Ελλάδας, με τις ελληνογερμανικές εμπορικές σχέσεις να είναι διόλου ευκαταφρόνητες για την Ελλάδα.

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά και απολύτως ενδεικτικά της διμερούς αυτής σχέσης:

Στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, ένα στα πέντε ευρώ της αξίας των ελληνικών εξαγωγών αφορούν στη γερμανική αγορά.

Ελληνικές Εξαγωγές A’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2018 (σε δις. ευρώ):

  •      Ευρωπαϊκή Ένωση:   2,6 δις.
  •      Γερμανία:    0,492 δις.

Δηλαδή, το 18,9% των ελληνικών εξαγωγών προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατευθύνονται προς τη Γερμανία.

Γιατί είναι σημαντική η παρουσία στη Γερμανική Αγορά τροφίμων και ποτών

  •    Είναι μακράν η μεγαλύτερη αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με 83 εκατομμύρια καταναλωτές, πολλοί εκ των οποίων είναι υψηλού εισοδηματικού επιπέδου
  •    Η ζήτηση για οργανικά, υγιεινά, καινοτόμα, προϊόντα ευζωίας και πολυτελείας αυξάνεται διαρκώς
  •    Είναι σημαντικά εξαρτημένη από τις εισαγωγές – πάνω από 55 δισ. δολάρια – για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση

Ο χάρτης των σημείων λιανικής στην Γερμανία:

Supermarkets/Hypermarkets 15.450
Παραδοσιακοί λιανέμποροι 60.000
Υπαίθριες αγορές 14.700
Discounters 15.440
Convenience Stores 1.050

Τρόφιμα και ποτά: Δυναμικό «παρών» από τον κλάδο

Σημαντικό ρόλο στις διμερείς αυτές εμπορικές σχέσεις παίζει ο κλάδος τροφίμων της χώρας μας. Σχεδόν το ένα τρίτο των ελληνικών εξαγωγών στη Γερμανία αφορά στο συγκεκριμένο κλάδο, και μάλιστα με ανοδική τάση. Αυτό σημαίνει ότι η Γερμανία καλύπτει τις εξαγωγικές δυνατότητες μεγάλου αριθμού ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων.

Ελληνικός κλάδος τροφίμων-ποτών:

  •    Συμβολή στο ΑΕΠ : 3,7%
  •    Συμβολή στη μεταποίηση : 25%
  •    Απασχολεί το 1/3 του εργατικού δυναμικού της μεταποίησης

Δυνατότητες Συνεργασίας

Οι δυνατότητες συνεργασίας, που ανακύπτουν μεταξύ γερμανικών και ελληνικών επιχειρήσεων, εκτείνονται από τις εξαγωγές προϊόντων, μέχρι τη δημιουργία joint ventures.

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται διαρκώς και από φορείς, που εξειδικεύονται στις διμερείς αυτές σχέσεις (βλ. Ελληνογερμανικό Εμπορικό Επιμελητήριο), πρέπει και οι ελληνικές επιχειρήσεις να είναι έτοιμες να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις που προκύπτουν από διεθνείς συνεργασίες.

Διότι, δεν αρκεί το καλό προϊόν.

Απαιτείται και η προσαρμογή και η συμμόρφωση με τα δεδομένα της χώρας, που θέλει κάποιος να έχει παρουσία (στη συγκεκριμένη περίπτωση, η Γερμανία).

MARKET EXPO: Τιμώμενη χώρα η Γερμανία!

Δεν είναι καθόλου τυχαίο, λοιπόν, το γεγονός ότι η Market Expo – η έκθεση, που επιχειρεί να αναδείξει την ελληνική αγορά τροφίμων και ποτών στις σωστές της διαστάσεις, χωρίς υπερβολές – επέλεξε να έχει ως τιμώμενη χώρα τη Γερμανία.

Ως έκθεση, που είναι προσανατολισμένη και στην εξωστρέφεια, επικεντρώνεται τη φετινή χρονιά στην αγορά της Γερμανίας, με τη συμμετοχή hosted buyers από τους κλάδους της λιανικής και της εστίασης, αλλά και ειδικών, που θα είναι στη διάθεση των εκθετών, ώστε να τους κατευθύνουν σωστά και αποτελεσματικά στη γερμανική αγορά.

Η επιλογή των αγοραστών γίνεται με υψηλά κριτήρια τόσο από ποιοτικής πλευράς όσο και από αγοραστικής δύναμης και θα επιτρέψει στους εκθέτες της Market Expo να προσφέρουν τα προϊόντα τους από το εστιατόριο έως το super market.

Market Expo

5-7 Οκτωβρίου 2018
Ώρες Λειτουργίας: 10.00-20.00
Εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo